Gigantisch logo op poedertoren MC-Bouwchemie

12.04.2018

Als u op de snelweg A42 rijdt, die ten zuiden van Bottrop loopt. Of als u het industrieterrein 'Am Kruppwald' van Bottrop nadert, kunt u de 54 meter hoge poedertoren van MC niet missen. Samen met de “Tetraëder” op de steenberg in de Beckstrasse domineert de poedertoren de skyline ten zuiden van Bottrop. In de afgelopen weken heeft de internationaal actieve fabrikant van bouwchemicaliën een enorm MC-logo geplaatst op een prominente plek van de poedertoren, op een hoogte van ongeveer 50 meter. En dit is al van ver te zien!
Grootste vlaggenschip van MC-Bouwchemie

"Vanwege zijn zichtbare positie en omvang hebben we het idee gehad om onze poedertoren te gebruiken als een reclamemedium voor ons bedrijf", zegt Nicolaus Müller, Managing Director van MC-Bauchemie Müller GmbH & Co. KG: "Vorig jaar kreeg het idee concrete vormen: na ontvangst van de bouwvergunning begonnen we begin dit jaar met de installatie van het logo. " MC gaf opdracht aan een ervaren team van industriële klimmers die, beetje bij beetje, en afhankelijk van de weersomstandigheden, eerst de basis onderbouw installeerden, toen de letters van de slogan van MC: "Be Sure. Build Sure." en natuurlijk ook het logo van MC - werken op duizelingwekkende hoogte en soms bij winterse temperaturen onder 0 ° C.

Het resultaat is indrukwekkend: het gigantische logo dat s'nachts wordt verlicht, onderstreept het belang van MC's poedertoren als oriëntatiepunt in het zuiden van Bottrop dat al vanaf ver zichtbaar is.

"In de meest ware zin van het woord hebben we het grootste vlaggenschip en daarmee de grootste advertentie van MC-Bauchemie gemaakt, en we zijn blij met de impact ervan", aldus Nicolaus Müller met enige voldoening.

Bekijk de video met de voltooiing op ons YouTube-kanaal, of op onze Facebook-fanpagina:

MC Facebook fan page

Blik op de poedertoren van MC-Bouwchemie in Bottrop bij schemering vanaf de A42 uit zuidelijke richting.